Az Astra F a Kadett utódjaként mutatkozott be a piacon 1991 júliusában.
Története:
Öt féle karosszéria kivitelben gyártották (3; 5 ajtós; kombi) , aztán jött a négyajtós, 1993-ban pedig a kabrió jelent meg. A modellen 1994-ben frissítést hajtottak végre: az első fényszórók íve nagyobb lett, teli hűtőrácsot nagyobb jelvényt kapott, a kadett tükröket felváltotta a gömbölyűbb kivitel, színtelen indexebúrák, sötétített hátső lámpatestek, a feliratok krómozott kivitelűek lettek, megjelentek az ECOtech motorok, a szervószivattyú bordásszíja 6 bordás lett, a belső kijelzőn hőmérő kapott helyet, a kesztyűtartóról eltűnt a zár, kivonták a kék színű belső kárpitot,hátul krómozott jelvény a kadett jelvény helyett, megjelenik a csomagtérajtón a műanyag borítás. A ködlámpák a lökhárítóba kerülnek, a színezett üvegű modelleknél eltűnik a felső napellenző csik, bevezetik a magasságban is állítható ülést, 1998-tól Astra Classic néven árusították. Ezen modelleket lengyelországban gyártották.
Felépítése:
Karosszéria:
Zárt, önhordó hidegen sajtolt acéllemez karosszéria. Odalirányú ütközésvédelem, elöl segédalváz a motor és a futómű számára. Férőhelyek száma 5, a hátsó ülés osztottan dönthető. Az első ülések övfeszítővel szereltek, 4 db 3 pontos állítható magasságú biztonsági öv+ hátul középen 2 pontos. 1994-től hátul 2 db állítható fejtámla, nem zárható kesztyűtartó, textil ülés hátlap, módosult kijelző, kadett váltógomb helyett a ,,kerek műanyagbetétes".
Kárpit:
Bőrmintázatú műanyag, műbőr és szövet. Az első ülések oldalai és a támla hátsó része műbőr, 94 után szövet. 1994-ig: műanyagok beige, ülések szürkék; műszerfal fekete, ülések mintásak, ajtók felső szövete mintás az alsó fekete; műanyagok kékek, ülések és oldalkárpitok kék/szürkék. A hátső ülések fejtámla nélküliek, az oldalkárpitban az ablakemelő kapcsolójának helye egybe van öntve a kárpit műanyag testével, tehát beszerelés esetén ki kell vágni.
Megejegyzés: az oldalkárpitok szövet betétei házilag is cserélhetők, illetve újrahúzhatók, ugyanis kivehetőek, és nem bonyulult a formájuk (!tuning! bőr stb)
Ha fontos a fejtámla, némi átalakítással az a vectra hátsó fejtámaszai beépíthetők
A CD felszereltségi szintben 2 hátsó fejtámla található. ('91-'94)
Futómű:
elöl : független kerékfelfüggesztés, McPherson rendszer, spirálrugók, tárcsafékek hátul: merev hátsó híd, spirálrugók, dobfékek (1.8 16V-es és 2.0 16V-es motorokhoz tárcsa) opcionálisan ABS
Erőátvitel:
5 fokozatú kézi, 6 fokozatú kézi(GSi), 4fokozatú automata. elsőkerék meghajtás
Kerekek:
Kerekek osztóköre 4×100mm, alapfelszereltségben 13", GSI,GT,CD 15" könnyűfém, egyéb opcióban 14" is lehet
Motorok 1994-ig (benzinesek):
- Jelzés kód cm³ vezérmű üzemanyag ell. Le/ford. Nm/ford. Megjegyzés
- 1.4i C14NZ 1388 OHC központi injektor 60/5600 103/2600
- 1.4Si C14SE 1388 OHC hengerenkénti injektor 82/5300 134/2800
- 1.4i 16V X14XE 1388 DOHC hengerenkénti injektor 90/5800 141/3200
- 1.6i C16NZ 1598 OHC központi injektor 75/5200 125/3200
- 1.6Si C16SE 1598 OHC hengerenkénti injektor 100/5800 135/3400
- 1.6i X16SZ 1598 OHC központi injektor 71/5000 128/5200
- 1.6i 16V X16XEL 1598 DOHC hengerenkénti injektor 100/6200 148/3500
- 1.8i C18NZ 1796 OHC központi injektor 90/5400 145/3000
- 1.8i 16V C18XE 1799 DOHC hengerenkénti injektor 125/5600 168/4800
- 1.8i 16V C18XEL 1799 DOHC hengerenkénti injektor 115/5400 168/4000
- 2.0i C20NE 1998 OHC hengerenkénti injektor 115/5200 170/2600 GSi
- 2.0i 16V C20XE 1998 DOHC hengerenkénti injektor 150/6000 196/4800 GSi
- 2.0i C20LET 1998 DOHC hengerenkénti injektor 204/5600 280/2800 Turbó Dél Afrika 5 ajtós GSi Optikás F, és F Sedan
|